Tuesday, March 26, 2013

ecosway farmasi




ECOSWAY FARMASI




Rebutlah peluang memulakan perniagaan berkonsepkan

seakan Francais atau free store concept TANPA memerlukan modal yang  Tinggi




Modal yang sangat kecil berbanding  perniagaan Francais  lain yang memerlukan puluhan atau Ratusan ribu malahan Jutaan Ringgit untuk mendapatkan lesen Francais..Belum lagi dikira bayaran keuntungan bulanan kepada PEMILIK lesen Francais tersebut..

     Ia sangat berlainan sekali dengan Konsep Free Store oleh eCosway Farmasi yang hanya memerlukan Modal lebih kurang RM2,700.00 di Semenanjung Malaysia,  Sabah dan Sarawak dengan tawaran keuntungan yang berlipat ganda melalui kedai sendiri, kedai tajaan atau rangkaian yang telah kita bina..


Berikut antara perkara yang dibiayai sepenuhnya oleh COSWAY

·       Sewa bulanan dan deposit kedai
·       Bil Elektrik dan Air
·       Penyelenggaraan kedai
·      Kos Ubah suai kedai mengikut Trend terkini
·      CCTV 
-   Kursus betworking dan produk percuma
·      Latihan intensif secara percuma
·      Modal sehingga RM1juta untuk sebuah kedai Stokis yang dibuka
·     Stok lebih 2000 jenis barangan bernilai 400K-1juta ditanggung sepenuhnya oleh 
    Cosway


 
KONSEP PERNIAGAAN

1.    Konsep Francais seperti Guardian & Watson
2.    Modal yang rendah
3.    Pembinaan rangkaian
4.    Hadiri Kursus Networking dan Produk secara PERCUMA
5.    Menghadiri temuduga Produk
6.    Menghadiri 10 hari kursus akhir untuk cara-cara mengendalikan kedai
7.    Jaminan Kedai RM10,000.00 apabila terima kunci kedai

BAGAIMANA UNTUK MENJADI
 SEORANG FRANCHISEE ATAU FRANCHISOR ECOSWAY

1.    Perlu mendaftar sebagai ahli BO (Business Owner) dengan yuran RM100.00 setahun.
2.    Sebagai BO anda  boleh:

  a.    Memperkenalkan orang yang berminat 
       dengan peluang perniagaan seperti ini.
  b.    Memperkenalkan orang untuk membeli-belah
       dimana-mana kedai e-Cosway.
  c.    Memperkenalkan orang untuk mengusahakan kedai e-Cosway
  d.    Memohon untuk mengusahakan kedai e-Cosway sendiri

3.    Pembelian 500ev ( point ) bersamaan RM2,700.00 untuk Semenanjung Malaysia, Sabah dan Sarawak dalam tempoh sebulan selepas mendaftar sebagai BO. Dengan eV500 kita mendapat 1 level keuntungan.



Para BO atau Business  Owner mempunyai pilihan iaitu membuka kedai "Free Store" sebagai "Franchisee atau taukeh kedai atau hanya bertindak sebagai "Franchisor" yang hanya membina jaringan Pengelola..tetapi mendapat keuntungan yang besar dari rangkaian nya..

 




4.    Isi Borang permohonan kedai

Kita diminta oleh Syarikat untuk memberikan 8 Lokasi cadangan dimana Lokasi atau tempat kedai tersebut yang kita rasakan paling strategik. Pihak syarikat  meluluskannya jika difikirkan sesuai . Jika tidak Lokasi baru dicadangkan oleh syarikat. Syarikat semestinya akan memberikan Cadangan terbaik dan yang menguntungkan kerana Pelaburan adalah tanggunggannya. Mana mungkin Syarikat inginkan kerugian..

5.    Bina rangkaian ahli dibawah kita sebanyak mungkin. 

   Minimum 4 BO . Dapat Ramai BO lagi bagus.Juga ahli biasa yang dipanggil sebagai VIP Shopper dengan Yuran RM30.00 setahun. Semakin ramai BO di bawah rangkaian anda ia semakin memberikan keuntungan yang tiada had..Yang dicadangkan ialah konsep 4 cari 4 dimana setiap BO harus mencari 4 BO dibawah mereka untuk memaksimakan keuntungan dari Networking.


Anda juga mendapat keuntungan daripada ViP Shopper




KEUNTUNGAN DARI PERNIAGAAN KEDAI E-COSWAY

Oleh kerana Perniagaan ini berkonsepkan Francais maka pihak syarikat telah menetapkan keuntungan sebanyak 10% daripada jumlah jualan bulanan kedai yang anda usahakan sendiri.

Contoh;

Jualan bulanan kedai ialah  RM100,000.00  X 10% = RM10,000.00

Angka ini adalah Cuma satu anggaran  sahaja.Tetapi yang pasti jumlah keuntungan 10% itu adalah kekal dan dijamin oleh Syarikat.


KENAPA SYARIKAT MENAWARKAN SISTEM  NET-WORKING ?

Oleh kerana peratusan keuntungan perniagaan sebagai  Pemilik Kedai e-cosway Cuma 10% maka pihak syarikat telah memperkenalkan sistem yang seakan-akan MLM atau pun Multi Level Marketing yang mana ramai rakyat Malaysia  tahu iaitu Konsep jualan langsung. Tetapi konsep MLM Cosway ini adalah berlainan sama sekali dengan konsep MLM yang ada sekarang ini dimana Cosway menawarkan peringkat  keuntungan yang lebih besar. Anda adalah Taukeh kepada Kedai sendiri dan Bo yang lain juga adalah Taukeh kepada kedai mereka masing-masing.Cuma oleh kerana Anda sebagai Introducer kepada mereka maka Anda akan menerima komisen daripada jualan mereka.

Semakin besar rangkaian yang anda telah bina maka semakin besarlah pula pendapatan bulanan anda..Oleh kerana itu Anda harus membina Networking Anda sendiri untuk mendapatkan keuntungan yang lebih besar..




BAGAIMANA ANDA PEROLEHI KEUNTUNGAN

Anda sebagai BO akan mendapat keuntungan bulanan bilamana anda atau  sesiapa dalam rangkaian anda menjual atau membeli dengan eCosway dari mana-mana kedai Ecosway . eValue (eV) akan dijana untuk akaun anda. eV ( Equivalent Value ) ialah jumlah nilai jualan  ( Nilai Cosway ) yang diperuntukkan untuk setiap pembelian. 

Anda tidak semestinya membuka kedai eCosway tetapi Anda juga boleh menjadi seorang Franchisor. Sebagai seorang Franchisor tugas anda ialah untuk mencari mereka yang ingin membuka kedai eCosway, Menjadi penjual Barangan Cosway atau mendapatkan ViP Shopper.


Setiap bulan, eV ( Equivalent Value ) (atau nilai bersamaan ) yang diraih oleh kumpulan anda akan dikira dan dibayar kepada anda dengan 4 jenis keuntungan iaitu;

 
·    




















         Keuntungan Direct Profit

Komisen ini akan dibayar kepada Anda berdasarkan Pembelian oleh BO dan ViP Shopper dibawah Anda ( Didaftar terus dibawah Anda atau Your Direct BO and ViP Shopper ). Komisen ini  dibayar mulai Bulan Mac 2013 oeh Syarikat sebagai tanda Penghargaan atas Usaha dan Komitmen Anda. Biasanya komisen ini dalam bentuk Ringgit Malaysia.

    Branch Override

















Peratusan ini adalah dari eV (Equivalent Value ) yang terhasil dari setiap Pemilik perniagaan anda. Peratusan ini tidak menentu dan akan sentiasa berubah mengikut turun naik eV  (Equivalent Value ) Anda dan Networking. Peratusan minima ialah 2% dan maksima ialah 23%. Jika Anda layak 23% dan BO anda layak mendapat 20% maka anda hanya akan layak menerima 3% daripada jumlah eV (Equivalent Value ) kumpulan tersebut. Tetapi jika sekiranya kedua-dua pihak layak mendapat 23% maka hasilnya ialah 0%. Ini hanya akan melibatkan 1 cabang yang mana mempunyai nilai eVolume tertinggi yang lebih di kenali sebagai QL atau Qualifying Leg.

Contoh;

1,000eV = 6%
2,000eV =7%
Hingga maksimum 23 %

Branch Performance Incentive

Akan diberi kepada setiap Cawangan yang memperolehi lebih dari 500eV. Komisen ini dibayar mengikut jumlah eV (Equivalent Value ) setiap Cawangan. Jika sekiranya jumlah eVolume itu kurang daripada 500eV maka ianya akan di campurkan kepada eV (Equivalent Value ) dari Cawangan lain yang juga kurang dari 500eV.

Jika eV (Equivalent Value )   Anda ialah 1,200 dan jumlah tersebut tidak terdapat dalam jadual maka kiraannya adalah berdasarkan yang paling hampir iaitu 1,000eV

















Contoh:

500eV = 20 eDollar
1,000eV=40 eDollar
1,200eV= 40 eDollar
4,000eV=200 eDollar

 Asas Kiraan 1 eDollar=RM3.50


       Extra Incentive

Akan diberi kepada setiap Cawangan yang memperolehi lebih dari 500eV. Komisen ini dibayar mengikut jumlah eV (Equivalent Value )   setiap Cawangan. Jika sekiranya jumlah eV (Equivalent Value ) itu kurang daripada 500eV maka ianya akan di campurkan kepada eV (Equivalent Value )   dari Cawangan lain yang juga kurang dari 500eV.

Jika eV (Equivalent Value ) Anda ialah 900eV dan jumlah tersebut tidak terdapat dalam jadual maka kiraannya adalah berdasarkan yang paling hampir iaitu 500eV.

















Contoh

500eV=25 eDollar
900eV=25 eDollar 
5000eV=450 eDollar
50,000ev=2,000 edollar

    Asas kiraan  eD$1 = RM3.50


REKABENTUK  KEDAI DAN KONSEP


     Rekabentuk dan konsep kedai yang sangat menarik ini memerlukan perbelanjaan yang besar.Tetapi untuk  kedai eCosway semuanya dibiayai atau ditanggung oleh Cosway. Kita sudah jimat beberapa ribu ringgit dalam hal ini.

 



 

 

 

 

 

 

 

Susun atur bahagian dalaman Kedai eCosway sememangnya sangat menarik,tersusun mengikut jenis barangan serta tag harga yang jelas.Suasana yang nyaman dan segar sangat dirasai kerana dilengkapi dengan kemudahan alat hawa dingin yang dibekalkan oleh Cosway.



 


 
SIGNBOARD KEDAI ECOSWAY

Papan-papan tanda Perniagaan atau Signboard ini memerlukan perbenlanjaan yang besar apa tah lagi jika bersaiz besar dan rekabentuk menarik dipasang dengan lampu dan dalam jumlah yang banyak..Tetapi dalam Cosway semuanya ini adalah percuma kerana ditanggung oleh Syarikat.


Selain daripada Signboard pihak Cosway juga akan membekalkan Bunting dan Banner untuk tujuan promosi atau pengiklanan Lokasi kedai 


Contoh-contoh Kedai eCosway yang telah dibuka di merata Tempat

 



CAWANGAN ECOSWAY DI SELURUH DUNIA

Kedai-kedai Cawangan telah bertebar hampir di seluruh pelusuk dunia. Ini membuktikan bahawa Syarikat Cosway mempunyai kemampuan yang kukuh untuk melebarkan sayap perniagaannya.





PEMBERIAN HADIAH KEPADA AHLI

Cosway memberi hadiah dalam bentuk Kupon Penebusan (RP) atau Redemption Points dan juga Promosi & Kupon Penebusan (RC) atau Redemptions Coupon yang boleh digunakan untuk mendapatkan barangan Cosway dengan potongan harga ataupun secara percuma dengan menukar RC itu dengan Barangan Cosway. Contoh.. 1RC=RM1.00

Setiap pembelian sebanyak RM30.00 akan mendapat 1 keping kupon..Dengan pembelian sebanyak RM150.00 maka kita akan dapat tambahan kupon sebanyak 9 keping..



Harga Promosi yang ditawarkan kepada Ahli membolehkan mereka mendapat Jualan Runcit ( Retail Profit ) yang lebih besar apabila barangan itu dijual semula kepada pelanggan..



PENCEN

Mungkin anda tidak pernah terfikir bahawa dalam perniagaan Cosway juga ada Pencen !! Para BO yang mempunyai Networking yang telah ada kedai Free Store tidak perlu risau masa depan kerana Anda akan dibayar Pencen oleh Cosway..

 Jika anda sudah Bosan menjaga kedai anda boleh serahkan semula kedai anda kepada Cosway..Anda akan mendapat komisen seperti biasa kerana Kedai-kedai dibawah Networking anda masih beroperasi.


BOLEH DI WARISI

Keuntungan Perniagaan ini boleh di turunkan atau diwariskan kepada saudara terdekat seperti suami, isteri atau anak-anak. Pewarisan ini dibenarkan supaya YANG TERSAYANG tidak menderita dan supaya tidak menyusahkan orang lain jika kita meninggal dunia. Skim terbaik dalam dunia ini.

WELCOME TO EPIC COSWAY 

At Epic, our mission is to unite a global community
of like-minded individuals, and to provide them the
tools, training, and products necessary to improve
their lives and the lives of those around them. We
call this mission “Life upgraded”.
A portion of this mission is accomplished through
the Epic Pro t Plan. Utilizing Epic’s powerful combination
of products, resources, and leadership will
guide you toward achieving your goals and living
your dreams. We are dedicated to those who want
to experience longer, healthier, and more vibrant
lives. We will provide you with all the resources you
need to more fully enjoy your life’s pursuits.
Working together, we can build a living legend,
touch the lives of millions, and accomplish all
our dreams. Remember, “The future is an infinite
possibility waiting to happen.” - Glen Jensen


YOUR EPIC LIFE STARTS NOW!


SENARAI PANGKAT DALAM EPIC 

 

SENARAI RAKAN 

Semenanjung

Sharon-01115775762

Caroline-0167004448

Adrain-0197395490

Labuan

Babynelin Kimpilid-  0138682006

Kota Kinabalu/Keningau

Clarice Jauti-0132704701 

Kenneth Rudolf-0198087131

Olivia Sius-0168015018

Masatiqa Samini-0198002342

Sandakan ,Telupid,Beluran

Alice Engkok-0128060672

Crystal Bianca- 01119606068 (wassup),0147030024

Lucy Marik-0198535151

Lahad Datu & Tawau

  Marcella Cristianus-0198081367

Semporna

Donna Rudolf-0198116568, 0168247994

Tambunan , Keningau & Tongod

Harry Hars Awit-0168062942

Kudat,Kota Marudu,Tandek,Kota Belud &Bandau

Angela Madatang-0198715316

 

Berikut adalah Gambar 7 Keajaiban Cosway


Salah satu Barangan Cosway yang bermutu tinggi..Banyak Kebaikkannya


 

Satu Cara Untuk mendapatkan keuntungan dari Jualan Runcit

 

 

CONTOH PEMILIHAN EV






SERTAI SAYA UNTUK  MENCARI PENDAPATAN
YANG LEBIH BAIK  ESOK
hubungi saya di 
0197395490
email..adpaumin@yahoo.com 



 KEDAI COSWAY
NO.33, JALAN BUNGA KERTAS 1E,
BUKIT SENTOSA 1,RAWANG 
SELANGOR
Kedai Cosway Bukit Sentosa 1,Rawang Selangor

Susun Atur pengurusan lama 


Bahagian Dalam kedai sebelum 

Sedang berbual dengan Taukeh lama 

 Sedang membelik-belik barangan

Rancak berbual dengan Owner lama
Semasa dalam proses mengira stok
Dalam proses menyusun barang
Susunan barang
Susunan Barang dalam kedai
Susunan Rak

Kaunter Kedai







Pembaikan Aircorn

 OPP DI KLAGAN HOTEL 
KOTA KINABALU
12.10.2013
 

Dalam perjalanan ke kota Kinabalu


Iklan di Lobby Hotel Klagan KK

Sempat Posing untuk kenangan
PESERTA YANG HADIR

Stok barang dari Ibu Pejabat

Puan Siti Roihan dari Ecosway Taman Tas Kuantan
sedang memberikan Ceramah

Mr.Atan sedang menjalankan Roll Play temuduga

Balik ke Putrajaya
Rombongan Balik ke Putrajaya
 

No comments: